جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه
نوشته شده توسط : niknam

شهر شنی آنتالیا

شهر شنی آنتالیا یک جشنواره بین المللی مجسمه سازی با ماسه در ساحل زیبا لارا است. این شهر شنی از بزرگترین پارک شنی دنیاست که از لحاظ اندازه مجسمه‌ها و گستره محل برگزاری آن به آمار می رود. این شهر در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع است که  دارای 10 هزار تن شن می باشد.هنرمندان با ماسه ها و شن های ساحلی تندیس های غول تندیس زیبایی می سازند که هر بیننده ای را شگفت زده می کند. ساخت مجسمه‌ها در هر دوره محیط موضوعی خاص صورت می‌گیرد. هشتمین دوره جشنواره سرزمین شنی آنتالیا با موضوع امپراتوری‌ها  بود. هر ساله این جشنواره از ماه می آغاز شده و تا 30 نوامبر ادامه خواهد داشت. دو دوره از این جشنواره به بازسازی فیلم‌های هالیوودی وابستگی داشت. در این دوره 25 مجسمه‌ساز از 12 کشور مختلف برای جان دادن به امپراتوری‌هایی که اسم خویش را در کتاب‌های تاریخ عالم حک کرده‌اند در سواحل لارا آمده اند.

بسیاری از نام‌های افسانه‌ای تاریخ مشابه هانیبال، سلطان سلیمان، کاترین بزرگ و چنگیز خان مغول را می‌توان در این جشنواره دید. هنرمندان از روش های سنتی آب و ماسه برای ساخت این مجسمه های غول آسا استفاده کنند. بازدید برای گردشگران تور آنتالیا از شهر شنی بین ساعات ۱۰:۰۰ الی 23:00 می باشد. نورپردازی شب‌های جشنواره نیز لایه‌ای دیگر به زیبایی آن می‌افزاید. هزینه بلیط این مجموعه برای بزرگسالان  ۸ لیر و برای خردسالان 4 لیر است. گردشگران تور آنتالیا می توانند لحظات خوشی را در این پارک شنی سپری کنند.

 

 پارک آکتور آنتالیا

پارک آکتور آنتالیا در نزدیکی ساحل کنیالتی در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد. پارک آکتور یکی از بزرگترین پارک های تفریحی است که در سال 1990 ساخته شد.لوناپارک در سال ۱۹۹۷ ، درست روبروی مرکز خرید میگروس که یکی از مهم ترین مراکز خرید آنتالیاست ، افتتاح شده و هر سال در حال بروز شدن و اضافه کردن وسایل بازی جدید می باشد. این شهربازی دارای انواع وسایل بازی است که متناسب با همه گروه سنی می باشد.آدرنالین مکس یکی از وسیله های مهیج این پارک است که مردم به صورت دایره وار می ایستند و آنها را میچرخاند و همه باهم جیغ می کشند !!  اختاپوس ، ماشین سواری ، ترامپولین ، قلعه فنری ، گوندولا سواری و انواع بازی های مهیج برای تمام گروه سنی فراهم شده است . قطار روح برای کودکان جذاب و سرگرم کننده می باشد . کارتینگ اما برای همه سنین جذاب است . اتاق بازی های کامپیوتری ، فوتبال دستی، هاکی نیز وجود دارد و البته زمین هایی برای بازی کودکان وجود دارد و شما هم می توانید بر روی صندلی های پارک استراحت کنید .

این پارک دارای یک سینمای ۵ بعدی ست . وقتی بر صندلی های این سینما می نشینید انگار سوار یک قطار شده اید و به بازدید از مقبره و بناهای باستانی مصر میروید. این سینمای ۵ بعدی برای اکثر بازدید کنندگان تور آنتالیا جذاب می باشد. در شهربازی اکتور لوناپارک می توانید سوار چرخ و فلک غول آسا شوید و از بالای آن  شهر زیبای آنتالیا را مشاهده کنید. هزینه بلیط به ازای هر 10 بازی 30 لیر می باشد.

غار کاراجا آنتالیا

غار کاراجا آنتالیا در دریای سیاه قرار دارد و این غار در ماه آوریل باز و در ماه نوامبر بسته می شود. در طول این مدت غار درآمدی بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ لیر ترکیه را داراست و گردشگران تور آنتالیا بسیاری در این فصل از این غار بازدید می کنند.غار کاراجا در شرق دریای سیاه قرار دارد و به یکی از جاذبه های توریستی مهم ترکیه به مدت 15 سال انتخاب شده است.این غار باعث شده تا بسیاری از بازدیدکنندگان این غار مسیری را پیاده روی کنند. غار کاراجا در بقیه ماه های سال تعطیل می باشد. غار کاراجا در 17 کیلومتری شمال غرب منطقه Kirantas واقع شده است. طول این غار 105 متر، شامل ساختارهای آهک، استالاکتیت و استالاگمیت است که در مدت 30000 سال شکل گرفته و شامل سنگ هایی با عمر 145 میلیون سال می باشد، درامدی 216000 لیر ترکیه را در این سال به ارمغان آورده است. این غار در 15 نوامبر به طور معمول به پایان میرسد و دوباره در 15 آوریل برای گردشگران باز خواهد شد. در داخل غار میزان اکسیژن 25 درصد است که این منطقع گردشگری برای افرادی که دارای بیماری های تنفسی و آسم می باشند مناسب است.

این مسیرها به گونه ای ساخته شده اند تا برای حرکت گردشگران مناسب و در آن ها احساس راحتی داشته باشند. علاوه بر این، امکانات رفاهی همچون محل اقامت و رستوران هایی در اطراف غار ساخته شده تا مسافران تور آنتالیا بیش از پیش احساس راحتی نمایند.

ساحل الیمپوس آنتالیا

 ساحل الیمپوس آنتالیا در شهر باستانی لیکیا بود و در 80 کیلومتری جنوب غربی آنتالیا قرار دارد. ساحل الیمپوس در یک دره در نزدیکی ساحل واقع شده است. قسمتی از منطقه باستانی پاسه لیس و ایدروس بخشی از پارک ملی بیداغلاری منطقه الیمپوس است. ساحل الیمپوس حدود 15 کیلومتری شهر الیمپوس قرار دارد. ساحل الیمپوس تشکیل شده از فضای سبز، درختان انگور وحشی، درختان سرخ مایل به قرمز، کاج های بلند، انجیرهای وحشی، خرزهره و سنبل پراکنده است. در 7 کیلومتری بزرگراه اصلی در بین جنگل های صنوبر و باغ مرکبات و مزارع کشاورزان قرار گرفته است. اما برای موزه های باستان شناسی در داخل شهر قرار دارند این موزه ها بین آدرسان و کمر است. پس از عبور از پاسه لیس – جاده قوملوجا نیز جاده ساحل الیمپوس را نشان می دهد. ساحل الیمپوس در قرن 2 قبل از میلاد یافت شد و در قرن 6 میلادی خالی می باشد و این ساحل در قرن 15 میلادی رها شده است. ساحل الیمپوس یکی از قدیمی ترین ساحل است و بطور مصنوعی حفظ شده است. نیازی به یک راهنما در مورد اطلاعات تاریخی سفر به الیمپوس نیست. این ساحل در قر ن 17 به یک مکان گردشگری تبدیل شد، در این شهر بندر باستانی الیمپوس متعلق به یکی ار اعضای فدراسیون لسیایی در زمان لیکیا بوده است. زلالی آب در سواحل الیمپوس به حدی است که هنگام قایق سواری،شن های کف آن را که در عمق 7-8 متری دریا قرار دارد.از آنجا که ثروت منطقه Olympos سه کرسی در فدراسیون بود. شهر لسیایی مهم توسط استرابن قرن 2 قبل از میلاد بود.ساحل ها در نزدیکی یکدیگر هستند و با یکدیگر 15 دقیقه فاصله دارند. در ساحل الیمپوس امکانات رفاهی و تفریحی از جمله هتل، رستوران، مراکز خرید و... وجود دارد. گردشگران تور آنتالیا در ساحل الیمپوس لحضات خوشی را سپری می کنند.

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا

پارک ملی کوپرولو کانیون آنتالیا یکی از زیبائی های طبیعی در یک دره حاصلخیز واقع شده است. این پارک در زمینی به مساحت 365 کیلومتر در منطقه ماناوگات آنتالیا  واقع شده است. این پارک تا شهر آنتالیا 100 کیلومتر فاصله داردپارک کوپرولو کانیون یکی از جاذبه های گردشگری آنتالیا است که گونه های مختلف گیاهی و حیوانی را در خود جای داده و با زیبائی های چشم نواز و نقطه نظر های خیره کننده سالانه میزبان گردشگران تور آنتالیا بسیاری از اقصی نقاط دنیا می باشد . این پارک ملی حائز ناحیه جنگلی وسیع است و رودخانه کوپرولو در آن جریان دارد در واقع این ناحیه از محبوبیت بی اندازه ای در بین دوستداران ماجراجویی و کارهای مهیج برخوردار است .

پارک طبیعی دره کوپرولو آنتالیا در شمال شرقی این شهر  نزدیک به 44 سال پیش در 1973 میلادی واقع شده است. دره کوپرولو که از جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب می شود که در  14 کیلومتر در راستا رودخانه کوپرولو راستا یافته با 400 متر عمق در برخی نقاط از عمیق ترین دره های ترکیه محسوب می گردد.پوشش گیاهی این ناحیه از کاج ، سرو و سدر برپایی شده و از دسته حیواناتی که در این منطقه حیات می کنند می توان به آهو ، بز کوهی ، خرس ، روباه ، گرگ و خرگوش اشاره کرد . ضمنا در رودخانه این دره نیز تعداد زیادی قزل آلا وجود دارد .

 

مطالب مرتبط:

  تور آنتالیا تابستان 96

تور آنتالیا تیر 96  

تور آنتالیا مرداد 96   

تور آنتالیا شهریور 96  

  تور آنتالیا پاییز 96

  تور آنتالیا مهر 96 

تور آنتالیا آبان 96  

تور آنتالیا آذر 96 

تور آنتالیا زمستان 96

تور آنتالیا دی 96

تور آنتالیا بهمن 96

تور آنتالیا اسفند 96

تور آنتالیا نوروز 97  

تور آنتالیا از شیراز

تور آنتالیا از اصفهان

تور آنتالیا از مشهد

تور آنتالیا از کرمانشاه

تور آنتالیا از تبریز

قیمت تور آنتالیا 

تور ارزان آنتالیا  

لحظه آخری تور آنتالیا

بهترین قیمت تور آنتالیا

 





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: